Melancong ke Kunming (Bhg 2 )

 Hari kedua:
Berjalan-jalan di Stone Forest Yunnan, kawasannya amat luas. Alhamdulillah ada kereta buggy disediakan. menariknya buggy ini menggunakan elektrik. Begitu juga kebanyakan motorsikal di Kunming, semua menggunakan elektrik sebagai punca kuasa. Di sini cuaca yang nyaman, sejuk dan indah sungguh pemandangan hutan batu ini.















Naik kereta elektrik ni je..takpayah nak menapak..kawasan stone forest ni luass sgt

Selepas berjalan-jalan di sini kami singgah makan tengah hari di sebuah restoran Cina Muslim.Perut yang dah lapar minta diisi, makanannya pun sedap-sedap.


Terlelap sebentar dalam coach, destinasi seterusnya adalah Kedai jed..tak banyak yang menarik perhatian di sini.



Makan malam - restoran berhampiran hotel, jalan kaki sahaja. Makanan pun sedap dan satu pinggan nasi goreng boleh kongsi 2 orang pun.


Hari ketiga:
Masjid pertama dikunjungi di Kunming


Agenda yang dinanti-makan lagi. restoran ni berhampiran masjid sahaja. Selain itu banyak kedai menjual pakaian, roti dan kek di sini. Kami pun membeli juga makanan untuk mengalas perut di hotel dan bawa dalam perjalanan.












Hari ke Empat - Jalan-jalan shopping/cuci mata






Next stop: Lunch dan solat. Restoran terletak di kawasan bawah masjid.













 Makanan yang yummy!


Seterusnya kami dibawa ke dataran bersejarah zaman dahulu  bagi Kunming - jade lane something.Jalan kaki sahaja daripada masjid ini, Di sini bolehlah beli souvenir seperti beg kecil hasil kraftangan. Key chain/fridge magnet/t-shirt nampaknya tidak dijual.




Kopi Yunnan


Ulasan