Bercuti di Melbourne Australia : Airport Transfer & Apartment & hari Pertama

Tunggu staf Con-x-ion di sini

Berhadapan melbourne Airport

Dalam van shuttle




Melbourne Airport
Saya telah sediakan senarai barang makanan yang dibawa dan brg2 makanand  diletak satu tempat di dalam beg. Di atas flight, saya tick/declare semua untuk part berkaitan kandungan makanan. Petugas kastam Australia agak concern tentang Brahim Chicken curry yang dibawa dan request untuk tengok, dan lepas kerana bukan home cooked. Brg yang dalam paket/beli di kedai biasanya lepas.


Airport Transfer
Saya booking perkhidmatan Connexion (con-x-ion) Shuttle utk airport transfer. Saya bayar dahulu guna kad kredit berjumlah AUD162 (lebihkurang RM486).


Alhamdulillah ok service nya. Walaupun saya book jam 11 tengahari kerana memikirkan waktu check in yang lewat (pkl 3 ptg), dan kami ingin lepak di Airport sahaja tetapi bila sampai sahaja di Melbourne Airport, wakil Connexion telah sms saya untuk info Meeting point. Jam 10 pagi kami telah bergerak menaiki van yang dikongsi dengan orang lain ke Melbourne CBD.
 Bila untuk confirm meeting point semasa balik kerana di depan bangunan Aprtment ada construction, kami nak tunggu depan Ibis Hotel, saya cuma emel mereka.



Apartment



1 bedroom apt yang lengkap


Mengenai tempat tinggal di Melbourne, saya pilih apartment untuk 4 orang. Kos ialah AUD713 belum ditambah kos utk cleaning. 
All in saya bayar AUD793. Saya lebihkan bayar AUD800 kerana owner benarkan check in dalam jam 12 tengah hari kami sampai di sana. 
Waktu check in ialah 3 pm. Pada mulanya owner minta AUD70 untuk check in awal, saya tak nak hehehe.

Apartment ni berdekatan Ibis, Thiery St. Memang sgt best, dekat dengan QMV market. Untuk tram, perlu jalan kaki sedikit, bagaimanapun tak de masalah itu.

Dalam apartment, semua tersedia kemudahan masak tetapi saya tak gunakan, cuma guna steamer yang kami bawa. Saya juga bawa pinggan dan cawan pakai buang untuk lebih mudah.

Great for two travellers. Location and facilities suited to those travelling in pairs


Modern CBD Apartment - Free Secure Parking and Wifi 

 Great for two travellers. Location and facilities suited to those travelling in pairs
You last booked a stay here on 6 Apr 2018.
1 Bouverie Street, Carlton, 3053 Melbourne, Australia 


Pada sebelah petang, kami jalan-jalan sekitar Apt. Cuaca memang sejuk & berangin. Kdgkala hujan jadi elok pakai jaket winter water proof.

Dekat je dgn Queen Victoria Market

Tram yang percuma dalam kawasan CBD










Ulasan