Melancong ke Perth, hari kedua : Perth City Sight seeing, Harbour Town - Watertown

Itinerary:
i.Jalan-jalan di tepi Swan River..
ii.Naik hop in hop off di jeti --$30 (RM90.00) seorang
iii.Stop di Harbour Town
iv. Naik balik hop in hop off utk pulang ke hotel


org Perth pagi-pagi dah jogging, suasana pun tak sibuk

amat mendamaikan


burung-burung pun landing
lanskap yang terjaga rapi









Kawasan Bell Tower yg sdg dibgnkan..shopping kompleks juga


Di jeti Barrack square..bgn sedang di naiktaraf. Ada kedai souvenir dan restoran. Kalau nak boleh naik bot ke Fremantle.Cruise tour boleh diambil kat tour agent office kat sini.
Nampak bgn Bell Tower ..Kami tak masuk pun Bell Tower, cuma nak tunggu bas merah hop in hop off. Tambang bayar kepada driver bus..$30 seorang



Dlm bas hop hop




King's Park


Bas ini akan melalui lokasi menarik sekitar Perth.Jadual perjalanan disediakan dalam pamflet mereka. Tak susah berjalan di Perth ini. Di bandar, 'tiang' map ada disediakan sebagai tunjuk arah. Pamflet peta pun ada di hotel dan mana-mana tempat awam/shopping.Driver bas atau teksi pun tak sombong.
Bagaimanapun kebanyakan waktu shopping habis jam 5.00 petang. Jam 4 petang pun, org di Perth kelihatan dah balik ke rumah. Selepas ini, mungkin waktu riadah diaorg, samada clubbing atau bersama keluarga. Best gitu kan...tapi jgnla kata duduk la kat sana, buat apa di Malaysia hua2..Yg baik kita contohi..negara maju..mcm tak stress je depa ni..Kalau kat Msia..jam 10.00 mlm baru shopping komplex tutup..merayau la bebudak n mak bapak juga.

Sambung..kami turun di Harbour Town..sebuah hentian shopping complex..Tapi nama shop mall ini Watertown..kat sini dalam jam 12 di sini hingga last bus hop in 4.00 ptg gitu..





Macam-macam ado..bawak $$ aje makcik!

Makan kebab di Watertown





Ulasan

  1. Penulisan ringkas, tapi padat. Jemputlah baca blog saya juga. Insyaallah akan ke Perth 16 Sep 15 ini.

    BalasPadam
  2. Terima kasih..saya memang ada singgah blog sdra juga. selamat ke Perth! :)

    BalasPadam

Catat Ulasan